DSX Engine 3D - Delphi és Lazarus

Elérkezettnek látom az időt arra, hogy lassan publikussá tegyem mind azt, amin 2007 óta dolgozom. Egy olyan szoftver motor készítésén fáradozom, amely lehetőséget nyújt a Delphi és Lazarus környezetben 3D alkalmazások készítésére. Az eddigi eredményeimet és tapasztalataim kívánom megosztani a tisztelt közönséggel, és természetesen várom a tanácsokat, ötleteket.

Friss topikok

  • Tommy DSX: @syam: Köszönöm! :) És remélem az új képek is hasonlóan tetszeni fognak. (2009.05.12. 08:22) Domborzat

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Üdvözlés helyett...

2009.03.29. 19:01 | Tommy DSX | Szólj hozzá!

Ha érdekel a játékfejlesztés látogassal el ide:

http://www.dragonsimmax.neobase.hu

Legelső mondataimban köszönetet szeretnék mondani mind azoknak, akik segítették és segítik a mai napig is a munkámat. Elsősorban Syam-nak, aki mint kétlábon járó OpenGL enciklopédia van szívesen a segítségemre, és aki nélkül még ma is a startvonalon vesztegelnék. De ugyan ilyen hála és köszönet minden MSN partneremnek, aki valamilyen módon segíti a fejlesztést. Köszönöm!

Jelen blog segítségével szeretném folyamatosan publikálni a fejlesztés részeredményeit, állapotát és természetesen nem titkolt szándékom, hogy a teszteléshez partnereket, lelkes fejlesztőtársakra találjak.

2007 júliusában kezdtem hozzá a jelenleg 0.8.2 verzióju játék motor készítéséhez, akkor még felsem mérve a fejlesztéssel járó nehézségeket, mint egy másfél év elteltével látom csak át igazán mennyire összetett dolog egy motor elkészítése, pláne egyedül, úgy hogy minden területét a fejlesztésnek saját magamnak kell bejárni. Értem ezalatt a modellezés trükkjeit, fortéjait, a hálózatkezelés nehézségeit és sorolhatnám. De ha már belevágtam és ennyi időt szenteltem a dolgonak - időközben rájöttem arra is - nincs más út csak az előre...

Természetesen kezdetben egy öncélú dolgonak indult ez is, mint sok minden más tevékenység, amelyet az ember hobbiként kezd el. Nagyon sokmindent tanultam az elmúlt időkben mind programozástechnikáról, mind a 3D megjelenítésről és magáról a számítógépes játékszoftver készítésről is. Természetesen programozással már jóvalta régebben foglalkozom úgy cirka 14 éve, de az tény, hogy a legelmélyültebben az elmúlt 4 -5 évben.

Blogomban amellet, hogy a DSXEngine fejlesztését publikálom, minden laikus és kézdő, esetleg haladó, de mindenképpen érdeklődő olvasó számára igyekszek olyan információkat átadni amelyekkel fellebbentem talán a fátylat a játékkészítés alapvető mibenlétéről.
Rögtön így az elején leszögezném, nem vagyok profi, mert akkor remélhetőleg ebből is élnék meg, viszont szeretném toborozni azokat akik ma magyarországon játékszoftvert fejlesztenek. Volt és lessz is arra példa, hogy hazai kezdeményezés sikeressé válik, szeretném ezt a folyamatot is elősegíteni a tőlem tellő eszközökkel.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://dsxengine.blog.hu/api/trackback/id/tr541033561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása